Sabtu, 20 Februari 2016

Akhirnya TokGajah Memperolehi Kemenangan Yang Pertama

Tok Gajah Menang Jua Di Darul Makmur

Malam tadi mencatatkan kenangan yang manis buat skuad Tok Gajah yang akhirnya memperolehi kemenangan yang pertama dalam kancah Liga Malaysia dalam perlawanan Piala FA. Pada akhir saingan, Pahang FC berjaya menewaskan Terengganu FC II dengan jaringan 2-1 di mana perlawanan terpaksa dilanjutkan ke masa tambahan. 

Skuad pelawat terlebih dahulu garang mendahului tuan rumah hasil sepakan percuma yang berjaya disempurnakan oleh Shapawi seawal minit ke enam perlawanan. Tersentak dengan jaringan tersebut, asakan demi asakan dilakukan oleh pemain Pahang FC bagi mencari gol penyamaan. Akhirnya, usaha mereka berhasil pada minit - minit akhir separuh masa pertama, hasil hantaran satu dua yang tenang disudahi oleh pemain import PFC, German Pachecho.

Bermula separuh masa kedua, tuan rumah terus melancarkan serangan bertali arus, dan beberapa percubaan yang hampir-hampir menghasilkan gol, namun kerapkali dihampakan oleh penjaga gol pelawat pada perlawanan tersebut.

Keputusan kekal 1-1 sehingga tamat masa sebenar dan terpaksa dilanjutkan ke masa tambahan. Strategi Ahmad Shahruddin Rosdi memasukkan Dalibor Volas menggantikan Faizal Rani, ternyata membuahkan hasil apabila Volas membalas kepercayaan yang diberikan dengan menanduk masuk gol kemenangan hasil dari sepakan sudut pada minit ke- 112.

Akhirnya, PFC layak ke pusingan seterusnya dalam kancah Piala FA.. Tahniah buat pemain dan pengurusan pasukan Pahang.

# HitamPutihTakkanPadam
# DemiLencanaDiDada
#DNAPahangFC

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...